Fotoğrafta Atatürk’ün Dinlediği Kişinin Fethullah Gülen’in Dedesi Olduğu İddiası

Fotoğrafta Atatürk'ün Dinlediği Yaşlının Fethullah Gülen'in Dedesi Olduğu İddiası Asılsız

Fotoğrafta Atatürk’ün Dinlediği Kişinin Fethullah Gülen’in Dedesi Olduğu İddiası Asılsız

Atatürk’ün vatandaşı dinlerken çekilen fotoğrafın 1924 yılında Erzurum’da, Fethullah Gülen’in doğduğu, dedesinin bulunduğu köyde çekildiği iddiası doğru değil. Söz konusu fotoğraf, 21 Kasım 1930 tarihinde Atatürk’ün Tokat ziyareti esnasında Cemal Işıksel tarafından çekilmiştir. 

Yanlış İddia

Fuat Uğur, Türkiye Gazetesinde 2 Temmuz 2019 tarihinde yayınlanan “İmamoğlu’nun arkasındaki Atatürk fotoğrafının sırrı” başlıklı yazısında yine ilginç bir iddia ortaya atarak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun makam odasına astırdığı çerçevede yer alan fotoğrafta Atatürk’ün dinlerken görülen vatandaşınFETÖ / PDY / Cemaat lideri Fethullah Gülen’in dedesi olduğunu iddia etmişti:

"İmamoğlu’nun astırdığı ve âdeta fetişleştirdiği O TABLONUN SIRRI ne? 

İstanbul’un yeni başkanı bir mesaj mı vermekteydi bu tabloyla? Ümit Akdemir’i aradım ve araştırmaya başladık. Fotoğrafın çekildiği yer Erzurum’un Pasinler ilçesinde bir köy. Fotoğrafları Mustafa Kemal’in o ziyaretleri sırasında çeken Anadolu Ajansı o “yer”i belirtmemiş. Yalnızca Pasinler (şimdiki adıyla Hasankale ilçesi) deyip geçmiş. Pasinler büyük bir nahiye ve ona bağlı köyler var. Yıl 1924.

(...)

Sebebini şimdi açıklayalım. KORUCUK KÖYÜ FETÖ elebaşı FETULLAH GÜLEN’İN DOĞDUĞU KÖY. 

Bu fotoğraf Fetullah Gülen’in yeğeni şimdi firari olan eski STV spikeri Kemal Gülen tarafından Genelkurmay, TRT ve Anadolu Ajansı arşivlerinden çıkarıldı ve o zamanki “Cemaat basınında” bol bol kullanıldı. İddia edilen odur ki Mustafa Kemal Paşa’nın konuştuğu o kişi de Fetullah Gülen’in Halil dedesidir.

Fotoğraf FETÖ elebaşı Gülen için son derece sembolik bir öneme sahip. Bu yüzden tablonun bir benzeri o zamanki adıyla Cemaat mensupları tarafından 28 Şubat döneminde ziyaret ettikleri Genelkurmay Başkanlığı’na armağan olarak götürüldü."

 

Atatürk’ün Fethullah Gülen’in dedesi olduğu iddia edilen yaşlı şahsı dinlerken fotoğraflandığı öne sürülen kareler şu şekilde:

Atatürk'ü Yaşlı Bir Vatandaşı Dinlerken Gösteren Fotoğraf
1930 Yılındaki Tokat Ziyaretinde Atatürk Yaşlı Bir Vatandaşı Dinlerken Çekilen Fotoğraf (Sonradan Renklendirilmiş)

 

Atatürk'ü Yaşlı Bir Vatandaşı Dinlerken Gösteren 1930 Yılındaki Tokat Ziyaretinden Bir Fotoğraf
1930 Yılındaki Tokat Ziyaretinde Atatürk Yaşlı Bir Vatandaşı Dinlerken Çekilen Fotoğraf

 

Fuat Uğur’un Atatürk vatandaşı dinlerken çekilen fotoğrafın 1924 yılında Erzurum’da, Fethullah Gülen’in doğduğu köyde çekildiğini iddiası doğru değil. Söz konusu fotoğraf, 21 Kasım 1930 tarihinde Atatürk’ün Tokat ziyareti esnasında Cemal Işıksel tarafından çekilmiştir.

Genelkurmay Başkanlığınca hazırlanan “Fotoğraflarla Atatürk” adlı yayını ve “Kaynakçalı Atatürk Günlüğü” adlı eser incelendiğinde Atatürk’ün 21 Kasım 1930 tarihinde Tokat’da bulunduğu görülmektedir.

Ayrıca, fotoğrafın Fethullah Gülen’in yeğeni Kemal Gülen tarafından arşivden çıkarıldığı iddiası da asılsızdır. Anılan fotoğraf, Türk Tarih Kurumu Basımevi tarafından 1969 yılında yayılan “Atatürk Gazi Mustafa Kemal, Foto Cemal Işıksel” adlı eserde yer almaktaydı (Cemal Işıksel (1969). Atatürk Gazi Mustafa Kemal, Foto Cemal Işıksel, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, sf. 67).

Anılan fotoğrafın bir farklı açıdan çekilmiş versiyonunun 30 Teşrinisani (Kasım) 1930 tarihinde Akşam Gazetesinde “Gazi Hz. Amasyada halk ile temas ederek bir ihtiyarın derdini dinliyor” başlığıyla yayınlandığı görülüyor.

Akşam Gazetesinde "Gazi Hz. Amasyada halk ile temas ederek bir ihtiyarın derdini dinliyor" alt başlığıyla yayınlanan fotoğrafın yer aldığı sayfa
Akşam Gazetesinde “Gazi Hz. Amasyada halk ile temas ederek bir ihtiyarın derdini dinliyor” alt başlığıyla yayınlanan fotoğrafın yer aldığı sayfa

 

Atatürk’ün Erzurum’da 1924 yılında meydana gelen büyük depremin hemen ardından 30 Eylül 1924 tarihinde Erzurum’a gittiği iddiası doğrudur. Ancak, bahse konu fotoğraf Atatürk’ün Erzurum ziyaretine ait değil, 1930 yılında gerçekleştirdiği Tokat ziyaretine aittir. Fethullah Gülen’in doğduğu Erzurum’un Pasinler ilçesine bağlı Korucuk Mahallesi’nin adı Şehit Burak Karakoç olarak değiştirilmişti.

1924 Erzurum Depreminden sonra Atatürk’ün Erzurum ziyaretine dair fotoğraflar ile 1924 yılından Atatürk’ün diğer fotoğrafları ile kıyaslandığında Atatürk’ün fiziki görünüşü vasıtasıyla anılan fotoğrafın 1924’te çekilmiş olmadığı ilk bakışta anlaşılabilmektedir.

1924 Erzurum Depreminden Sonra Atatürk'ün Erzurum Ziyaretinden Bir Fotoğraf
1924 Erzurum Depreminden Sonra Atatürk’ün Erzurum Ziyaretinden Bir Fotoğraf

 

1924 Erzurum Depreminden Sonra Atatürk'ün Erzurum Ziyaretinden Bir Fotoğraf
1924 Erzurum Depreminden Sonra Atatürk’ün Erzurum Ziyaretinden Bir Fotoğraf

 

Fuat Uğur yazısında gerçek ötesi çağdan yakınarak başkalarını şöyle suçlamış:

"Ecnebilerin POST TRUTH(*) dedikleri yalanla algı oluşturma rezilliğinin nadide örneklerinden birini sunan Rahmi Turan’ı bir kenara bırakıp bu tablodaki fotoğrafa dönelim."

Hiç aynaya bakıyorlar mı acaba?

 

malumatfurus hakkında 962 makale
Köşe yazarları odaklı yanlışlama girişimi. #Köşeyazarızabıtası

2 yorum

  1. Bir kere Tokat gezisine ait olduğu söylenen fotoğraf asagidaki değil yukaridaki fotoğraf. Siz kimi kandırdığınızı zannediyorsunuz acaba? Bir de iddiayı ispatladığınızı zannediyorsunuz gerizekalılar

Yazı İçeriğiyle İlgili Yorum Yapmak İsterseniz Buyrunuz