Etiket arşivi: Nihal Bengisu Karaca

Köşe Yazarlarımız ve Rupert Murdoch’ın Gazetelerinin Kapatılması

Habertürk televizyonunda yayınlanan Enine Boyuna programında Fehmi Koru’nun Nihal Bengisu Karaca’yı “İngiltere’de gazetelerin ve televizyonların devlet tarafından kapatılmadığı” konusunda düzeltmesi tekrar bu hususu gündeme taşıdı (Bkz ilgili canlı yayın kaydı).

Ancak, bu düzeltmeden çok önce, Star Gazetesi yazarlarından Cem Küçük, 30 Ekim 2015 tarihinde yayınlanan “Kayyuma devredilen FETÖ medyası ve samimiyetsiz tipler!” başlıklı yazısında İngiliz hükümetinin Rupert Murdoch’ın kanallarını kapattığını iddia etmişti:

Fox’un patronu Rupert Murdoch’la ilgili İngiliz mahkemesinin kararı ortadadır. 2011 yılında Türkiye’deki FETÖ medyası gibi telekulak skandalına karışan Rupert Murdoch’un gazete ve televizyon kanalları hakkında İngiltere’de büyük bir soruşturma başlatıldı. Bu soruşturma sırasında Murdoch medyasına savaş açan İngiltere Başbakan’ı Cameron, kameralar karşısında Murdoch’u açık açık uyararak bir daha İngiltere sınırları içinde hiçbir tv kanalının hissesini satın almasına izin vermeyeceklerini duyurdu. News of the World gazetesi İngiliz devleti tarafından kapatıldı. İki kanalı uydudan çıkarıldı. O zaman niye basın özgürlüğü diye ortalığı ayağa kaldırmadınız”

Ayrıca, ilginç bir şekilde Cem Küçük, Yenişafak Gazetesi’nde yayınlanan 3 Haziran 2014 tarihli “İngiltere’deki Can da Bizimki Patlıcan mı” başlıklı köşe yazısında, Rupert Murdoch’ın gazetesini kendisinin kapattığını yazmıştı:

"Skandal büyüyünce Murdoch gazetesini 10 Temmuz 2011"de kapatmak zorunda kaldı. Tabii kimse basın özgürlüğü elden gidiyor diye ağlaşmadı."

Ayrıca bu iddia, İngiltere’nin Türkiye Büyükelçisi Richard Moore tarafından yalanlanmıştı.

Bu hususa ilişkin basına yansıyan bir metin şu şekilde:

Moore, “Bugünkü Star gazetesinde Cem Küçük’ün, “News of the World gazetesinin İngiliz devleti tarafından kapatıldığı” yönündeki asılsız haberi tekrarladığını gördüm. Bu tamamen gerçek dışıdır. Gazeteyi kapatma kararını News International kendisi almıştı” yazdı. Murdoch’ın İngiltere’de uydudan çıkartılmış bir kanalı da bulunmuyor. Murdoch 1980’de Sky’ı kurmuş, büyük mali kayıplar sonrası 1990’da BSB ile birleşerek BSkyB oluşmuş, BSkyB daha sonra Sky plc adını almıştı. Sky plc halen 2013’te News Corporation’ın kapatılmasıyla kurulan 21st Century Fox şirketinin bir parçası ve bu şirketin başında da 1 Temmuz 2015’e kadar Rupert Murdoch bulunuyordu. Murdoch yönetimi oğlu James Murdoch’a bıraktı ve CEO’luktan kendi inisiyatifiyle çekilme kararı aldı. BSkyB halen İngiltere’nin en büyük TV platformu.

Hasan Karakaya da 1 Kasım 2015 tarihli “Ya Tek Devlet, ya Paralel Devlet… Mühür sizde, tercih sizin!” başlıklı yazısında Hristiyan olan Rupert Murdoch’ı Yahudi iş adamı olarak nitelemesinin ardından aynı hataya düşmüş:

Meselâ, İngiltere’de; “Türkiye’deki Fox TV’nin sahibi Yahudi İşadamı Rupert Murdoch’un gazeteleri”ne de el konulmadı mı?..