Rupert Murdoch’ın Yahudiliği ve Köşe Yazarlarımız

Sahip olduğu televizyon ve gazetelerin yayınları hoşuna gitmeyen bazı kesimler, ünlü medya patronu Rupert Murdoch’ın Yahudi olduğunu iddia etmektedir.

Ancak, bu iddiaların aksine Rupert Murdoch kendisinin Hristiyan olduğunu belirtmektedir. Nicholas Coleridge isimli gazeteciye 20 yıl kadar önce verdiği mülakatta İncil’e inanan ve dini vecibelerini yerine getiren bir Hristiyan olarak nitelemiştir:

“They say I’m a born-again Christian and a Catholic convert and so on. I’m certainly a practising Christian, I go to church quite a bit, but not every Sunday and I tend to go to the Catholic church – because my wife is Catholic, I have not formally converted. And I get increasingly disenchanted with the C of E or Episcopalians as they call themselves here. But no, I’m not intensely religious as I’m sometimes described.”

4 Mart 2009’da ABD’deki Yahudi lobisinin en büyük örgütü Amerikan Yahudi Komitesi’nde Ulusal İnsan İlişkileri Ödülü’nü alırken yaptığı konuşmadaYahudi değilim ama” dedikten sonra

"Geçen yıllar boyunca, bazı çılgın eleştirilerim, Yahudi zannedilmek zorundaymışım gibi bir görüntü oluşturdu. Aynı zamanda, en yakın arkadaşlarımdan bazıları keşke Yahudi olsaymışsın diye dilekte bulundu. Evet, artık yanlış bilgi ve inanışları düzelteyim: Ben New York’ta yaşıyorum. Çin yemekleri yemek için can atan bir eşim var. Ve inandığım insanlar, benim neredeyse “küstahlık” kelimesini benim icat ettiğimi söylerler."

şeklinde sözlerine devam etmiştir.

Murdoch’ın dini hakkında genellikle İslâmi çizgiye yakın yayın yapan gazeteler yanılmış:

Sabah Gazetesi:

“Dinleme skandalına imza atan medya devi Rupert Murdoch, kirli amacını deşifre etti. Yahudi işadamının sahibi olduğu gazeteler, kendi yayın organlarına yapılan operasyonu görmezden geldi.”

Yeni Akit Gazetesi:

“Yahudi medya patronu Murdoch’un İslam düşmanlığını dışa vurduğu paylaşımına tepki yağıyor.”

A Haber:

“Bu iftira Twitter üzerinden yayılırken, Yahudi gazete patronu Rupert Murdoch’ın televizyonu Fox News de bu bilgiyi alt yazı olarak geçti.”

Zaman Gazetesi:

“Paris saldırısından bütün Müslümanlar sorumlu’ tweetiyle tepki çeken Yahudi asıllı medya patronu Rupert Murdoch’un TGRT’yi alış süreciyle ilgili.”

Aynı hataya, benzer anlayışta yayın yapan gazetelerin köşe yazarlarının da düştüğünü görüyoruz:

Takvim Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ergün Diler, 7 Kasım 2014 tarihli “Manşetle saldırı” başlıklı yazısında, Yahudi medya imparatorluğu komplo teorisini açıklarken sıraladığı medya patronları arasında Rupert Murdoch’ı da sayarak “Yahudi” olarak niteleme hatasını yapmıştır.

Yeni Akit Gazetesi yazarlarından Hasan Karakaya da 1 Kasım 2015 tarihli “Ya Tek Devlet, ya Paralel Devlet… Mühür sizde, tercih sizin!” başlıklı yazısında Rupert Murdoch’ı Yahudi iş adamı olarak nitelemiş:

Meselâ, İngiltere’de; “Türkiye’deki Fox TV’nin sahibi Yahudi İşadamı Rupert Murdoch’un gazeteleri”ne de el konulmadı mı?..

Fadime Özkan’ın Yenişafak Gazetesi’nde yayınlanan 12 Ağustos 2006 tarihli yazısından:

Evliya menkıbesi izlemek için TGRT'nin karşısına oturanlar, izlediğiniz kanalı Yahudi medya patronu Rupert Murdoch'ın satın aldığını bilin, bilmeyenlere duyurun ve vakit geçirmeden zap yapın!

Yeni Asya Gazetesi yazarlarından Davut Şahin’in 28 Eylül 2007 tarihli “Kısaparmak’tan mesaj” başlıklı yazısından:

“Başbakan R. Tayyip Erdoğan’ı durup dururken hem yakışıklı hem de karizmatik buluyor… Kim mi? TGRT’yi satın aldıktan sonra gözünü atv ve Sabah gazetesine diken ünlü Yahudi işadamı Rupert Murdoch…”

Davut Şahin aynı hatayı 19 Eylül 2007 tarihinde yayınlanan “Betty Mahmudi ve Nora Walker” başlıklı yazısında tekrarlamış:

"Skandalın sahibi hatırlanacağı üzere geçen yıl TGRT’yi satın alan Yahudi medya patronu Rupert Murdoch’a ait. Murdoch ise savaşı sonuna kadar destek veren bir militarist."

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir