Ersin Ramoğlu ve Der Spiegel’in Sahibi

Sabah Gazetesi’nin bölgeler yazarlarından Ersin Ramoğlu, 20 Ekim 2015 tarihinde yayımlanan “Aydın Doğan eski günlerini özlemiş” başlıklı yazısında Almanya’da yayımlanan Der Spiegel adlı derginin sahibi hususunda yanılmış:

"Aydın Doğan'ın Alman ortağı Axel Springer'in yayınladığı Der Spiegel dergisi de Gezi eylemlerinde isyan çağrısı yapmıştı. Dergi yarım yüzyıllık yayın hayatında ilk kez Türkçe kapakla çıktı o gün. Maksadı provokasyondu. Kapaktan 'Boyun eğme' dedi. Altta da 'Erdoğan'a Başkaldırı' ifadesini kullandı. Takan olmadı, o başka! Aynı dergi, önceki gün Merkel'in ziyareti üzerine küstah başlıklar attığı 6 sayfasını yine Türkiye'ye ayırdı. Bölündüğümüzü iddia etti."

Bahse konu haberi yapan derginin Der Spiegel olduğu doğru; ancak, Ersin Ramoğlu’nun iddia ettiği gibi Doğan Medya Grubu’nun sermaye ilişkisi içinde bulunduğu grup Axel Springer, Der Spiegel’in sahibi değildir.

Kaynak:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir