Ahmet Hakan Barzani’ye Yakın TV Kanalındaki Haritaya Tepki Göstermiş Ama Biraz Geç Kalmış

Ahmet Hakan, Hürriyet Gazetesinde 20 Mart 2017 günü yayınlanan “E Hani Nerede ‘Ey Barzani Kendine Gel’ Haykırışı” başlıklı yazısında Barzani’ye yakınlığıyla bilinen Rudaw TV’de yayınlanan sözde Kürdistan haritasını gündeme taşımış; ancak, mevzunun yaklaşık 3,5 yıl gerisinde kalmış:

BAK!
İyi bak!
Barzani’nin televizyonunda...
- Türkiye nasıl da bölünüp parçalanmış.
- Bizim bazı vilayetler nasıl da Kürdistan’a dahil edilmiş.
- Diyarbakır nasıl da Amed olmuş.
*
Şunu “evet”e yakın duran Barzani değil de “hayır”a yakın duran başka birileri yapsaydı...
Şimdiye çoktan...
En az 18 kahraman bakanımız, avazı çıktığı kadar haykırıp bu rezalete imza atanlara haddini bildirirdi.
*
Ama yapan Barzani olunca...
Bırakın bakanı, milletvekilini...
Dinar Belediye Bandosu’na bile “ver mehteri ver” yapan çıkmıyor, çıkamıyor.
*
Ne iş biraderler ne iş?

Ahmet Hakan, bu videonun güncel değil de 2013 yılından kalma olduğunu gözden kaçırmış.

Bahse konu meteoroloji haritasını içeren yayın, Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) Başkanı Mesud Barzani yönetimine yakın olduğu iddia edilen Rudaw TV‘de 2013 yılı Aralık ayında yayınlanan Kürdistan Hava Durumu (Kashu Hawa La Rudaw) adlı programdan.

Bahse konu programın tamamı aşağıdaki videoda izlenilebilir:

Dönemin Milli Savunma Bakanı İsmet Yımaz, Rudaw TV’nin yayınladığı haritaya ilişkin görüşleri sorulduğunda “Bunu ciddiye alınacak bir husus olarak görmüyorum” şeklinde açıklama yapmıştı.

Yani, mesele yeni değil.

Diyarbakır, Erzurum, Sivas, Ağrı, Van, Malatya, Hatay ve Mersin gibi illerimizi de kapsayan haritanın 2013 yılında yayınlanmasından sonra hükümet temsilcisi beklenen tepkiyi göstermeyip “ciddiye alınacak husus değil” açıklaması yapmıştı.